mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Már a kínai piacért harcol a Google és a Yahoo
2005-05-12 10:57 [Menedzsmentfórum]

Működési engedélyt nyert és webcímet vásárolt a Google a második legnagyobbnak számító kínai piacon. A terjeszkedés új távlatokat nyit a Yahooval folytatott harcban - írja a Menedzsment Fórum.

A főleg online kereséssel és hirdetéssel foglalkozó amerikai szolgáltató cég embereket toboroz Kínában idén nyíló irodájába - közli meg nem nevezett, a céghez közel álló forrásokra hivatkozva a Reuters.

Mint ahogy a Menedzsment Fórum ugyancsak a Reuters nyomán korábban megírta, a Google már bejelentette, hogy elkezdődött a tesztelése annak az új szolgáltatásnak, melynek segítségével többek között helyi éttermekre, mozikra, üzletekre vagy éppen cégekre lehet rákeresni mobiltelefonon és más mobil-telekommunikációs eszközön keresztül.

A Google lokális mobil-kereső szolgáltatása április 12-től érhető el az Egyesült Államokban és Kanadában. Az élesedő versenyben a Yahoo Inc. októberben rukkolt ki egy hasonló megoldással, ami nemcsak az országos, de a helyi keresésre is alkalmas.

A Google Local lehetővé teszi a használók számára, hogy egyszerre 10 találatos helyi listát lásson. A szolgáltatás egy térképen tünteti fel az üzletek elhelyezkedését, feltünteti továbbá a pontos címet, elérhetőséget, valamint a javasolt megközelítési útvonalat.

Kínában hivatalos adatok szerint 94 millióan használják az internetet, de ez a szám az év végéig várhatóan 134 millióra fog emelkedni. A Google szóvivője elmondta, a cég érdeklődik Kína iránt és szeretne minél többet megtudni erről a piacról. Hozzátette: valóban kaptak engedélyt egy iroda megnyitásához, de jelenleg még nincsenek kínai munkatársaik.

A Google honlapján egyébként két állás van meghirdetve a Kínával foglalkozó részben, egy marketing-kommunikáció menedzseri és egy marketingigazgatói.

A sanghaji iResearch felmérése szerint a kínai keresőpiac 2003-hoz képest mért 81 százalékos növekedés után ma 150 millió dollárt ér, s a verseny egyre kiélezettebb. A piacvezető, 36,3 százalékos részesedéssel bíró Baidut követi a Yahoo 22,7 és a Google 21,3 százalékkal. Múlthéten egy másik befolyásos helyi szereplő, a Sina Corporation is bejelentette, hogy kifejlesztett egy keresőprogramot, amit még ebben a negyedévben terveznek beindítani. A riválisok között jelen van még a Sohu.com, illetve a Microsoft MSN hálózata által üzemeltetett kereső is.

Noha a Google nincs fizikailag jelen az országban, így is egyre népszerűbb a lakosság körében. A cég szóvivője elmondta, nemrég szereztek egy kínai weboldalt (www.google.com.cn), de jelenleg még nem üzemel; a címre látogatókat a Google főoldalának kínai nyelvű változatára irányítják át.


További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!