mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Digitális vezetők toplistája
2023-11-13 11:28 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Innovációval, felvásárlásokkal erősítenek a hazai szereplők.

A gazdasági nehézségekre hatékonyságnöveléssel, innovatív megoldásokkal reagáltak a digitális tartalomkészítők, és 2023-ban folytatódott a hazai e-kereskedelmi piac konszolidációja - derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap elemzéséből. A magyar digitális piac legmeghatározóbb szakembereit rangsoroló toplista első helyére idén Bán Zoltánt, a Net Média társtulajdonos-vezérigazgatóját választotta a zsűri. Második az ismert hazai online piactereket vezető, több idei tranzakcióban is szerepet játszó Várkonyi Balázs lett, a dobogó harmadik fokára pedig Gulyás Márton, a Partizán alapító-főszerkesztője állhatott fel.

Top 50 - A Legmeghatározóbb Emberek a Hazai Digitális Piacon (Első tíz helyezett):
 
  • 1. Bán Zoltán (Net Média Zrt.)
  • 2. Várkonyi Balázs (Vatera.hu, Jófogás.hu)
  • 3. Gulyás Márton (Partizán)
  • 4. Mészáros Dávid (Ingatlan.com)
  • 5. Pető Péter (24.hu)
  • 6. Szigetvári József (Szallas Group)
  • 7. Bíró Pál (Google)
  • 8. Grósz Judit (RTL)
  • 9. Starcz Ákos (Index.hu)
  • 10. Bengyel Ádám (FoxPost)

Forrás: Marketing&Média

Az elmúlt évben tapasztalható gazdasági nehézségek begyűrűztek a digitális piacra is, amelynek szereplői többek között hatékonyságjavítással, innovációkkal válaszoltak a kihívásokra. Emellett folytatódott a hazai e-kereskedelem konszolidációja, és magyar kézbe került két jelentős online piactér is. Ennek megfelelően leginkább az online kereskedelem szereplői, valamint az online tartalomkészítők, médiavállalatok tudták megerősíteni, bizonyos esetekben javítani pozícióikat a Marketing&Média "Top 50 - a Legmeghatározóbb Emberek a Digitális Piacon" idén 14. alkalommal összeállított toplistáján. "Jól látható, hogy a kihívásokkal teli időkben még nagyobb szükség van kreativitásra, és a jelenlegi digitális piacon azok a legsikeresebbek, akik nap mint nap tudják bizonyítani megújulási képességüket, legyen szó üzleti döntésekről vagy tartalomkészítésről - mondta el Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője. A gazdasági nehézségek nem hoztak gyökeres átrendeződést: a digitális top 50-ben a személyek 28 százaléka cserélődött, ami az előző években tapasztalt aránnyal nagyjából megegyezik.

A hazai digitális piac egyik motorja a magyar nyelvű kontent: nem meglepő, hogy öten is szerepelnek a top 10-ben olyanok, akik részt vesznek a tartalomelőállításban vagy ahhoz kapcsolódó céget vezetnek. A zsűri 2023-ban első helyre rangsorolta a többek között portfolio.hu-t működtető Net Média Zrt. vezérigazgatóját, Bán Zoltánt. A bővülő média- és konferenciaportfólióval rendelkező vállalat folyamatosan jelenik meg új műfajokkal, idén például podcast sorozatot indítottak. Zászlóshajójuk, a portfolio.hu rendre a leglátogatottabb oldalak között szerepel, emellett pedig üzleti szempontból is komoly sikereket tudnak felmutatni. Új típusú online médiumként jelent meg az elmúlt években a Partizán, amelynek idén több mint 20 ezren ajánlották fel adójuk 1 százalékát. A népszerű videós tartalmakat előállító szerkesztőség vezetője, Gulyás Márton a lista harmadik helyére került, Pető Pétert, az egyik meghatározó hazai hírportál, a 24.hu főszerkesztőjét pedig ötödiknek választotta a zsűri. Az RTL Magyarország digitális területekért felelős vezérigazgató-helyettese, Grósz Judit nyolcadik a listán, köszönhetően a csatorna nemzetközi szintű digitális fejlesztéseinek. Az idei év az Indamedia Csoportnál is sok újítást, stratégiai együttműködéseket hozott, így Starcz Ákos, a csoporthoz tartozó Index.hu vezérigazgatója kilencedik helyen végzett a legmeghatározóbb digitális emberek listáján.

Nemcsak a tartalomgyártók, hanem a Magyarországon működő vagy hazai tulajdonú e-kereskedelmi szereplők pozíciói is meghatározóak idén a zsűri döntése alapján. Az év szenzációja volt a piacon, hogy magyar kézbe került két óriás, a Használtautó.hu és a Jófogás. A két online piactér az ingatlan.com Zrt. cégcsoporton belül működik tovább, amelynek vezetői előkelő helyen szerepelnek a listán: Várkonyi Balázs, a Vatera.hu és a Jófogás piactereket működtető részleg vezérigazgatója második, Mészáros Dávid alapító-tulajdonos pedig negyedikként. A korábbi évekhez hasonlóan a listára került a Szallas Group vezérigazgatója, Szigetvári József is. A 2022-ben lengyel tulajdonos kezébe került szállásközvetítő portál jelenleg is a legnagyobb szereplő itthon, és komoly teljesítmény, hogy a stagnáló piacon is növekedést tudtak felmutatni. A lista tizedik helyére került Bengyel Ádám, a FoxPost vezérigazgató-társalapítója, ami annak is köszönhető, hogy a magyar tulajdonú logisztikai szolgáltató csomagforgalma idén 70 százalékkal bővült, és sikerült a gazdasági válság idején megduplázni a cég bevételét.

A hazai digitális gazdaság megkerülhetetlen szereplője a Google, amelynek vezetője, Bíró Pál idén ötödik helyen végzett a toplistán. Az óriáscég nemcsak méretéből adódóan meghatározó: gyakran reagálnak a hazai történésekre, beszélnek felelősségteljes MI-gondolkodásukról, a Digitális Kereskedelmi Szövetség keretein belül mentorprogramot indítottak, és részt vesznek a magyar digitális gazdaság fejlesztésében.

Az idei rangsorban új szereplők is megjelentek a médiaipar területéről: Malatinszky Péter, a TV2 Csoport digitális média-igazgatója, Erdélyi Eszter, az Atmedia digitális vezetője és Maróy Krisztina, a Glamour főszerkesztője.

A Marketing&Média befolyásos digitális szakembereket tartalmazó teljes rangsora megtekinthető a kommunikációs szaklap legfrissebb, novemberi számában.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!