Hogyan lesz hatékony egy digitális marketing stratégia könyvelők számára? (x)
2025-01-22 09:52 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Könyvelőként a legnehezebb feladat talán az új ügyfelek megszerzése, a vállalkozás bevételének növelése.
A digitális világban számos lehetőség áll rendelkezésünkre, amivel könnyen megtalálnak minket a potenciális ügyfelek, kapcsolatba is tudnak velünk lépni a különféle közösségi média felületeken.
A leghatékonyabb platformok minden esetben az LinkedIn, a szakmai Facebook-csoportok, valamint a weboldalak és a Google Cégem profil, amivel szintén rengeteg érdeklődőt lehet megtalálni.
Kezdjük az alapoknál
A digitális marketing szinte minden szolgáltatási területen kulcsfontosságú, ha valaki üzletet akar építeni. Igaz ez a könyvelőkre, az online jelenléttel, hatékony és célzott stratégiákkal új ügyfeleket szerezhetünk meg és erősíthetjük a szakmai hírnevünket. Lényeges információkat oszthatunk meg a
könyvelés árak kapcsán, hiszen a többség ez alapján fog dönteni. Ezt a
Bookkeepie is hasonlóan gondolja, ők is tudják azt, hogy a mai világban minden és mindenki árérzékeny.
Mi az első lépés? Minden marketingtevékenység során először a célközönséget kell meghatározni. Gondoljuk át, hogy milyen cégeket, magánszemélyeket tudunk hatékonyan kiszolgálni a saját területünkön. Könyvelés és könyvelés között is van különbség, legalábbis, ha különféle webáruházakról vagy szolgáltatásokról van szó. Amikor valaki könyvelővé válik, akkor egy idő után érezni fogja azt, hogy mit könyvel szívesen, kivel vagy kikkel dolgozik együtt örömmel.
Márkaépítés és SEO
A következő lépés, hogy kialakítsunk egy erős szakmai identitást az online térben. A weboldalról már esett szó, de itt is a legjobb, ha profira bízzuk a dolgot. Egy szakember képes egy olyan honlapot összerakni, amely bemutatja a szolgáltatásainkat és a szakértelmünket. Ehhez viszont kelleni fognak vizuális elemek, mint a logó, a színek, a betűtípusok és még sorolhatnánk. Fontos, hogy a weboldal létrehozása után is aktívan tevékenykedjünk a LinkedIn-en, osszunk meg hasznos tartalmakat, építsünk kapcsolatot, hogy előrébb jussunk.
A honlap kapcsán pedig nem maradhat el a SEO, azaz a keresőoptimalizálás sem. Használjunk releváns kulcsszavakat, amik a könyvelő és az adótanácsadó kifejezésekhez igazodnak. Esetleg indítsunk blogot, ahol hasznos cikkeket írhatunk a leggyakrabban feltett kérdésekről. Ez további ügyfeleket vonzhat hozzánk.
Közösségi média használata
Nem, a közösségi média nem csak a fiatalok terepe. Nagyon sokan ide járnak informálódni, lépnek be Facebook-csoportokba, vesznek részt eseményeken. Ezen a felületen vállalkozói és pénzügyi csoportokat is találhatunk, ahol kérdésekre adhatunk választ, hasznos tippeket oszthatunk meg, ezáltal bizalmat építhetünk ki az emberekkel.
Érdemes saját oldalt is létrehozni a vállalkozás számára, ahol értékes tartalmakat tehetünk közzé, hírlevél-feliratkozókat gyűjthetünk és így tovább. Szervezhetünk online eseményeket, webináriumokat adózási témában. Bátran szervezzünk bármit, amit érdekesnek találunk, mert az embereket is le fogjuk vele nyűgözni.