mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Deák Gábor
Deák Gábor
Honvédelmi Minisztérium Elektronikai, Logisztikai és Vagyonkezelő Zrt.
marketing és kommunikációs vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Ezért fontos a piac szegmentálása
2025-04-10 09:09 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kulcsszó a marketingszakmában: szegmentáció. A megcélzott csoportok helyes meghatározása és a releváns üzenetek közvetítése egy hatékony marketingstratégia alapkövei.

Kevés cég mondhatja el magáról, hogy valóban mindenki az ügyfélkörébe tartozik, és még kevesebben vannak, akik hatékonyan tudnak mindenkihez szólni.

A piac sokkal inkább egy kirakós játékhoz hasonlítható, ahol minden darab különböző tulajdonságokkal bír. Az "egy méret mindenkinek" megoldás helyett inkább specializált, személyre szabott megközelítés szükséges.

Miért fontos a szegmentáció?

Képzeld el, hogy egy kisgyermekes édesanya és egy elfoglalt menedzser is a célcsoportod része. Teljesen más dolgok fognak érdekelni egy szülőt és egy karrierista személyt. Egy egyedi üzenet létrehozása a közös érdeklődésük. A szegmentáció lehetővé teszi, hogy felismerd, mivel foghatod meg az adott csoportok figyelmét. Ha egy vállalat képes a hirdetéskezelés során arra, hogy az egyes célcsoportokra szabja tartalmát, akkor lényegesen nagyobb esély van rá, hogy az üzenet eljut a megcélzott közönséghez.

Mikroszegmentálás: a célzott megközelítés

A mikroszegmentálás az a folyamat, ahol a közönséget rengeteg egyedi csoportra bontják. Ezek a csoportok néha csak néhány ezer lehetséges ügyfélből állnak, ám rendkívül hasonló preferenciákkal. Nem csupán korbeli vagy nemi különbségekről van szó: a földrajzi helyzet, az érdeklődési szokások, de még a demográfiai adatok is fontos szerepet játszanak. Minél több közös kapcsolódási pontot talál a vállalat egy adott csoport tagjai között, annál specifikusabb és sikeresebb kreatív üzeneteket tud megalkotni.

Az üzleti döntések és a szűkösség pszichológiája

Számos vállalkozó retteg a szegmentálástól, attól fél, hogy beszűkíti a piacát és így csökken az érdeklődés. Pedig a valóság az, hogy célzott üzenetekkel sokkal hatékonyabban elérhető a közönség. Ahhoz, hogy valaki megértse a szegmentáció fontosságát, fel kell ismernie a statisztikai törvényszerűségek mögött rejlő valóságot. Egy új szemléletet kell elfogadnunk, ahol nem mindenki számít potenciális ügyfélnek, csak egy szűkebb, de annál érdeklődőbb réteg.

Marketinges Erika és csapata megoldásai

A Marketinges Erika és csapata ügynökség innovatív megközelítést alkalmaz. Az általuk nyújtott szolgáltatások például a Google Partner státuszuk és a speciális weboldalkészítés, a hirdetéskezelés vagy az auditok is bizonyítékai annak, hogy nemcsak a sokaságra figyelnek, hanem a részletekre is. Ez a hozzáértő csapat tudja, hogy a marketing keretek adottak, és ezek között kell megtalálniuk a legjobb megoldást, legyen szó bármelyik szegmensről.

A piac szegmentálása és a célcsoport helyes azonosítása kulcsfontosságú. Nem a tömeg elérése a legfőbb cél, hanem az, hogy a megfelelő emberekhez jussanak el a megfelelő üzenetek. Ha ezt sikerül jól csinálni, akkor a kevesebb a végén több lesz, és mindez egy sikeresebb üzleti stratégia alapját képezheti. A helyes szegmentálással a vásárlók magukénak érezhetik az általad kínált szolgáltatásokat, termékeket, ami hosszú távon a vállalkozás sikeréhez is vezet.

(x)


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!