mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Eszes Tamás, főiskolai tanár...
Dr. Eszes István
Budapesti Gazdasági Főiskola
főiskolai tanár


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Egyre több időt töltünk az interneten
2005-12-02 09:52 [Sg.hu]

Egy európai felhasználó átlagosan hetente tíz és egy negyed órát tölt el a világhálón, ami jóval több a tavalyi adatnál. Az emberek főként hírportálokat néznek, de nő a blogolvasók száma is. (Sg.hu)

A European Interactive Advertising Association (EIAA) most nyilvánosságra hozott felmérése szerint ez az idő jóval több annál, mint amennyit egy európai internetező egy hét alatt a világhálón töltött 2004-ben. Akkor ez az adat még csak 8 óra és 45 perc volt, tehát alig egy esztendő alatt több mint 17 százalékkal nőtt az internethasználat Európában. A felmérés készítői mintegy hétezer embert kérdeztek meg az online szokásaikról. A válaszadók Németországból, Franciaországból, Nagy-Britanniából és további öt európai államból származtak.

A megkérdezett felhasználók 24 százaléka hetente több mint 16 órát szörföl a világhálón, e-mailezik vagy tölt le tartalmakat. Ugyanez az adat a szélessávú internethozzáféréssel rendelkezők esetében 31 százalék. Az internetezők 29 százaléka tölt le legalább egyszer egy hónapban zenét a világhálóról, 10 százalékuk pedig legalább egyszer már telefonált VoIP-szoftverrel. A felhasználók 12 százaléka elmondta, hogy havonta rendszeresen tölt le különböző audioműsorokat.

Érdekesség, hogy jól megfigyelhető volt az a folyamat, amikor a természeti katasztrófák után megnőtt az internetre "menekülő", az élményeikről beszámoló és a segítségüket felajánló vagy az ismerőseiket online kereső emberek száma. Az Egyesült Államokban a Katrina és a Rita hurrikán pusztítása utáni napokban az amerikai felhasználók elsősorban a hagyományos híroldalakat (CNN, MSNBC, BBC stb.) keresték fel, de megugrott a blogolvasók száma is.

"Érdekes volt megtapasztalni, hogy az embereket mennyire vonzza a katasztrófák online bemutatása és az interneten megjelenő hírek. Hiába voltak ezek amerikai események, megmutatkozott, hogy a web közössége egységes és egymáson segítettek az emberek - nemzeti hovatartozásuktól függetlenül" - nyilatkozta John Horrigan, a Pew Internet and American Life Projects nevű szervezet munkatársa.


További hírek:


2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!