mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Kaprinay Zoltán
Kaprinay Zoltán
Bónusz Brigád
alapító, vezető


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Magyarország lehet Kína európai áruelosztó központja
2006-02-27 16:23 [Marketinginfo.hu]

A Magyar Logisztikai Egyesület éves fórumán, Budapesten a logisztika és a magyar-kínai kereskedelmi kapcsolatok illeszkedését tűzték napirendre.

Hazánkban folyamatosan nő a logisztikai szolgáltatások gazdasági szerepe, amely jelenleg az EU GDP-jének 10%-át, míg a magyar GDP 6%-át teszi ki - hangzott el a Magyar Logisztikai Egyesület éves fórumának megnyitóján, Pongorné Csákvári Marianna, a GKM helyettes államtitkára előadásában. A szakember szerint rendkívül gyümölcsöző lehet a logisztikusok tanácskozása, az új és időszerű feladatok megvitatása, valamint a hazai logisztikának a magyar-kínai kereskedelmi kapcsolatok rendszerébe történő "belehelyezése".

Magyarország Kína számára az Európai Unió és Kelet-, illetve Délkelet-Európa felé kapuként, áruelosztó, és termelő bázisként szolgálhat, amihez a magyar kormány minden lehetséges támogatást megad - mondta el a rendezvényen Huszty András, a magyar-kínai gazdasági kapcsolatok fejlesztéséért felelős kormánybiztos. Közölte: a magyar-kínai kereskedelmi kapcsolatok az elmúlt öt évben csaknem négyszeresére nőttek, tavaly elérték a 3,7 milliárd dollárt. Ennek 90 százalékát a kínai áruk importja tette ki, de mivel ezek 80 százalékát újraexportálták, a Magyarországon maradó áruk volumene nagyjából megegyezett a magyar áruk kínai kivitelével. Az áruk 80 százalékát mindkét irányban korszerű gépipari és autó alkatrészek alkotják.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium közleménye szerint Magyarországon mintegy 3.000 kínai alapítású cég működik. Ezek túlnyomó többsége ruha- és cipőkereskedelemmel foglalkozó kisvállalat, illetve étterem. A kínai statisztikai adatok szerint a Magyarországon lévő kínai befektetések értéke mintegy 120 millió dollár.

Zhu Zushon, a Kínai Népköztársaság magyarországi nagykövete a fórum kapcsán kiemelte, hogy a közép-kelet-európai térségben Kína számára Magyarország vált a legfontosabb kereskedelmi partnerré. Kína külkereskedelme tavaly elérte az 1,4 billió dollárt, amellyel a 3. helyet foglalta el a világon. Kína és az EU közötti kereskedelmi forgalom 2005-ben 23 százalékos növekedéssel elérte a 217 milliárd dollárt. Az EU továbbra is Kína legjelentősebb kereskedelmi partnere, míg Kína az unió második legnagyobb partnere.



További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!