mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Sályi Réka
Geometry Global ügynökségi cégcsoport
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
10 milliós versenyfelügyeleti bírság a Haszonnak
2006-10-19 16:42 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A GVH szerint a Haszon Lapkiadó tényekkel alá nem támaszthatóan közölt példányszám adatokat a weboldalán megjelenő médiaajánlatában, és ezzel megtévesztette a fogyasztókat.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a nyomtatott sajtó esetében fogyasztói körként kezeli az olvasók mellett a lapban reklámot megjelentetni szándékozó hirdetőket is. A GVH Versenytanácsa szerint őket tévesztette meg a Haszon Lapkiadó, amikor tényekkel nem igazolható példányszámokat jelentetett meg weboldalának médiaajánlatában.

A hatóság szerint a kiadó valótlan információkat adott közre egyfelől a 2005. júniusa és szeptembere közötti terjesztett és a nyomott példányszámokra vonatkozóan, másfelől a 2006. áprilisi nyomott példányszámokkal kapcsolatban. A Versenytanács határozatának indoklásában kifejtette, bár a nyomott példányszám a kiadó által nyomtatni kívánt mennyiséget hivatott tükrözni, a MATESZ gyorsjelentéseinek adatai alapján kiderült: a Haszon nem is szándékozott kiadni a lapot a médiaajánlatban megjelölt példányszámban. Az auditált adatok szerint a lap a közöltnél lényegesen - mintegy 10%-kal - alacsonyabb példányszámban került nyomtatásra.

A GVH az utóbbi négy-öt évben több mint tíz hasonló eljárásban találta megtévesztőnek különböző lapkiadók példányszámokra, olvasottságra vagy más médiák esetében nézettségre vonatkozó közléseit. A hatóság a hasonló jogsértések megállítása érdekében látta indokoltnak a 10 millió forintos versenyfelügyeleti bírság kiszabását.



További hírek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2018-ról 2019-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2018-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2018-hoz képest

Körülbelül a 2018-as szinten marad

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!