mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Gáll Zsolt
Insomnia Middle East WLL
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Érzelmek nélkül nem megy
Borókai Gábor (Heti Válasz, lapigazgató-főszerkesztő)
2008-01-11 00:20

Megújult a Heti Válasz. A tartalmi és formai változások mellett az újságíró autonómiájáról és az újságírás érzelmi oldaláról is beszélgettünk Borókai Gábor lapigazgató-főszerkesztővel.

Borókai Gábor
Borókai Gábor
Tulajdonosi bővülés, szerkezetváltás és "étvágycsinálás"

Január 10-én speciális dupla számmal jelentkezett a megújult Heti Válasz. A folyamatot néhány egyéb változás is kísérte a háttérben. Bővült például a tulajdonosi kör.

Korábbi felelős szerkesztőnk, Osztovits Ágnes - a saját kérésére - főmunkatárs lett, helyére Szőnyi Szilárd lépett. A tulajdonosi körünk pedig kibővült Lantos Csabával, az OTP egykori vezérigazgató-helyettesével, a Bolyai-díj egyik alapítójával, aki családi vállalkozásán keresztül 25 százalékos tulajdonrészt vásárolt a lapunkat fenntartó cégben. Ezzel tovább stabilizálódott a lap helyzete.

A megújulást megelőzően a GfK több kutatást is készített számotokra. Miben hozott újat a legutóbbi, amely közvetlenül előkészítette a lap átalakítását?

A GfK eddig a lapban elhelyezett adatlap alapján készítette számunkra a felméréseit, tehát az olvasóink mondták el a véleményüket. Ez annyiban szerencsés, hogy a terméket ismerő fogyasztókról van szó, ugyanakkor többségük bizonyosan elfogult. Ha viszont szeretnénk a piacon bővülést elérni, olyanokat is meg kell szólítanunk, akiknek nincs információjuk a nyomtatott lapról.
A legutóbbi kutatás abban hozott újat, hogy most kétharmad részben az online verzión keresztül érkeztek a válaszok, tehát azok részéről, akik elsősorban az Interneten keresztül szerzik be az információkat, vagy legalábbis járatosak annak használatában. Így egy fiatal, aktívabb, a modern technikákat jobban kezelő réteg mondott most véleményt.
Érdekes, hogy nincs nagy különbség a kétféle közönség válaszai között. Pedig régen abban a hitben éltünk, hogy persze jókat mondanak rólunk, de ez egy "fanclub" véleménye, amelynek tagjai rendszeresen megveszik a lapot és szeretik azt.

S melyek a konkrét tanulságok?

Az eddigi kutatásokból az derült ki, hogy Budapesten és a vidéki nagyvárosokban vagyunk kelendőek, a kisvárosokban viszont sokkal kevésbé, a falvakban pedig szinte egyáltalán nem vagyunk jelen, tehát ezen a területen van mit javítani. Az időszerűség, a műveltség, az informativitás terén jók vagyunk, viszont a válaszok szerint nem vagyunk elég szórakoztatóak. Mivel egészében jó osztályzatokat kaptunk, az volt a jelzés, hogy ha változtatunk is, ne nagyot.
Ami a lap szerkezetét illeti, mi is tapasztaltuk, hogy a rovatok belső rendje nem logikus, mivel korábban döntően a nyomda leadással kapcsolatos kívánalmai határozták azt meg. Így fordulhatott elő, hogy a lap közepére került a mozgalmasabb, kereskedelmibb Életstílus rovat, ami megszakította az Itthon, Gazdaság, Világ rovatok által meghatározott ívet, s csak utána jött a Kultúra és a végén a publicisztika. Most az életstílus rovat átkerült a lap végére, ahogy az a nyugat-európai és az amerikai lapokban is látható.
Átláthatóbb, tisztább szerkezetre törekedtünk, ami az olvasót jobban kiszolgálja. Alapvető PR tétel, hogy amit nem mondasz el az elején, az lehet, hogy nem fogja elérni a fogyasztót. Ezért fokozottan törekszünk arra, hogy megragadjuk az olvasó figyelmét. Ebben önmagában nincs semmi újdonság, az viszont fontos, hogy azt a szemléletet, hogy "megvette az újságot, úgyis olvassa", meg kell előznie annak, hogy az olvasónak egyáltalán meg kell vennie a lapot. Ez a szemlélet korábban hiányzott a Heti Válaszból. A lap nem evidencia az olvasó számára, és ha a kezében van, akkor sem biztos, hogy végigolvassa. Tehát "étvágyat kell csinálnunk" hozzá.

Volt valamilyen kifejezett modell a külföldi lapok között? Olyasmit értek ezalatt, mint például a HVG megújulását erősen befolyásoló Economist.

Számunkra is vannak olyan lapok, amelyeket tartalmilag vagy formailag mércének tekintettünk. A Time magazin, a Focus mellett több olyan lap volt, amelyek példával szolgáltak. De spanyol, olasz lapokat is megnéztünk, mivel kíváncsiak voltunk arra is, hogy hogyan készülnek az újságok az olyan országokban, amelyeknek a médiakultúrája kevésbé hat ránk.

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



Ön melyik konferenciát várja a legjobban?

Marketing Summit (2019. szeptember 12-13.)

Internet Hungary (2019. október 1-2.)

Brand Festival (2019. november 20-21.)

Mindegyiket ugyanannyira várom

Egyiket sem várom

IT Manager
[2019-08-06]
Projektmenedzser
[2019-08-06]
tovább  
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!