mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
dr. Bíró Péter
dr. Bíró Péter
Marketing tanácsadó, oktató, igazságügyi szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A marketing célja mégis csak az értékesítés támogatása
Soós Gergely (Neo Interactive, ügyvezető igazgató)
2009-04-17 12:00

Soós Gergely, a neo ügyvezetője szerint az utóbbi években a marketing túlzottan eltolódott a színes-szagos irányba, különösen igaz ez az újszerű online eszközökre. Úgy gondolja, a Digital Festival célja a reális arányok és kínálat bemutatása.

Soós Gergely
Soós Gergely
A DigitalFestival a neo és a BrandFestival-t jegyző Republic csoport közös vállalkozása, amely tavaly jelentkezett első alkalommal. Miért gondoltátok azt, hogy a fesztiválnak szüksége van egy "digitális lábra", hiszen ezzel a témával foglalkozik itthon több, részben vagy egészében ennek a témának dedikált konferencia is.

Nekem már régi álmom volt egy ilyen konferencia, csak vártam a minőségi megvalósítás lehetőségére. Magyarországon van egy sor konferencia, amelynek az elsődleges célja inkább a networking, de lehetséges, hogy már ezt a funkciót sem képesek megfelelően betölteni. Én a digitális konferencia kigondolásakor inkább a program minőségére koncentráltam első körben.
Ez egyfelől magán a tartalmon múlik, másfelől azon, hogy az adott esemény mennyire segíti az információk befogadását. Az sem utolsó szempont, hogy az előadók mennyire "elhasználtak", mennyire érdemes beülni az előadásukra. Ezért, Barna Tamásékkal egyetértésben egy fókuszált, gyakorlati szemléletű, a víziók helyett a jelent tükröző szakmai program felé törekedtünk, ami friss embereket, adott esetben külföldieket is bevon. Fontos az is, hogy a hirdetői oldal nagy arányban kap szót a konferencián, s a célcsoportot is alapvetően a megrendelők alkotják.

Feltételezem, az ötperces előadások is a könnyebb befogadást hivatottak segíteni. Fennáll ugyanakkor a felületesség veszélye. Milyen visszajelzéseket kaptatok tavaly e szokatlan pörgés kapcsán?

Az ötperces előadások ötletét Miskolczy Csaba, a konferencia hétfős szakmai grémiumának tagja ajánlotta. Ezt a módszert itthon nem láttuk korábban nagyobb konferencián, így volt bennünk pici félsz, de az eredmények és a visszajelzések visszaigazolták azt a szándékunkat, hogy a teljes konferencia egy széleskörű palettát nyújtson. Nem az a cél, hogy a legmélyebb részletekig leássunk egy-egy témában, hiszen a célközönségünket sem avatott online marketing szakemberek alkotják, hanem olyanok, akik ezt a területet alkalmazzák megrendelői oldalról. A cél a kínálat bemutatása: ezt lehet ma csinálni az online marketing területén. Ezt a szándékot jól szolgálja az ötperces előadás. A másik fele, hogy ennyi idő alatt nincsen lehetőség önfényezésre, céges bullshitre. A pörgés emellett jól illik az internet műfajához, az internetes tartalmak formájához is.







Nem aggódtak eleinte az előadók, hogy öt perc alatt kell "lenyomniuk az anyagot"?

Én ennek a jó oldalát fognám meg: olyan embereket is meg tudtunk hívni, akik tartottak volna attól, hogy 20-30 percig tudnak-e egy témáról beszélni, de így röviden el tudták mondani azokat a konkrétumokat, amelyeket fontosnak találnak a szakterületükön. Összességében nem aggódtak az előadók, inkább kihívásnak érezték az új formát.

Mely témákra fókuszáltok idén a leginkább?

Van egy olyan alapvető üzenet, amely előadások vagy blokkok címében ugyan nem jön vissza, de áthatja az egész rendezvényt. Ez pedig az, hogy 2009 a válság éve, ám ehhez nem negatívan, pánikot keltve igyekszünk hozzáállni. A válság léte tény, és azt próbáljuk kideríteni, hogy mi az, ami ebből eredően szakmai tézisként megfogalmazható. Ez pedig az, hogy a marketing feladata mégis csak az, hogy az értékesítést támogassa. Az utóbbi években gyakran eltolódott a fókusz a "színes-szagos" marketing felé, de a válság ismét előtérbe tolta az értékesítés-támogató funkciót, a marketingteljesítmény mérésének a fontosságát.
Persze lesznek olyan témák is a konferencián, amelyek ehhez a vezérgondolathoz csak távolabbról kapcsolódnak. Ilyen a jövőkutatás, amely a trendeket, az innovációkat vizsgálja. Ugyanakkor itt is igaz, hogy az innováció nem lehet öncélú, hiszen a célja a termék vagy szolgáltatás javítása s ezen keresztül az értékesítés ösztönzése.

Nézzük akkor más oldalról a kérdést. Melyek azok a "digitális lufik", amelyek szerinted szigorúan kerülendő témák a konferencián. Melyek azok a területek, amelyekről sok szó esik, de - eddig legalábbis - nem teljesítenek?

Ilyen például a digitális televíziózás, amelyről esik ugyan szó a konferencián, de nem véletlen, hogy külföldi előadó beszél róla. Pontosan azért, mert Magyarországon a fejlődés technológiai értelemben elkezdődött, de marketing téren még nem történt érdemi esemény. Öt éve minden konferencián jövőidőben beszélünk erről a témáról.
De ide sorolható minden, ami túllép a weben. Ide értendő a mobilinternet, ami hangzatos dolog, de már ideje lenne a konkrétumokról beszélni. Ez szerencsére meg is történik, mivel lesz olyan esettanulmány, ami a témával foglalkozik majd. Általában a hype-okból aztán tényleg lesz valami, csak sokáig érdemtelenül sok szó esik róluk.

következő oldal >>




Kapcsolódó cikkek:

További interjúk:



2020-ban milyen hatással lehet a hazai médiaköltésekre a járvány?

Több mint 5%-kal növekszik 2019-hez képest.

Körülbelül a 2019-es szinten marad.

Több mint 5%-kal csökken 2019-hez képest.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!