mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Digitális aranyláz, avagy muszáj sietnünk?
2010-09-15 11:40 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Madalina Rita írása azt feszegeti, hogy néha nem is baj, ha nem implementálunk azonnal minden újítást, ami 'nyugatról' beáramlik. Fontosabb volna az innovációk megválogatása, a jelen működések optimalizálása.


A digitalizálódás egyértelműen elérte a tartalomipar valamennyi szereplőjét itthon és külföldön egyaránt, csak amíg mi sajtóközleményeket adunk ki minden egyszerű alkalmazás kifejlesztéséről is, addig nemzetközi viszonylatban már alapvető a tartalmak lehető legtöbb platformon - és mostanában leginkább a mobil eszközökön - való megjelenítése.

Legyen szó médiumról, vállalatról vagy ügynökségről, mindenki próbálja megvetni a lábát a szűz területeken, hogy bebiztosítsa a jövőjét. Izgalmas, izgő-mozgó, iPadre optimalizált kiadványok jönnek létre, hatalmas ütemben nő az alkalmazások száma, gombaszám jönnek létre új startupok, mindennapos lett a social media szakértő titulus és -részleg.

Ezt a hatalmas iramot a magyar szcéna aligha tudja felvenni, jópár lépéssel a nemzetközi trendek mögött járunk. Kérdés viszont, hogy valóban olyan nagy baj ez? Képzeljük el, mi mindenbe buktunk volna bele, ha mondjuk egy nagyobb piaccal, tőkeerősebb vállalatokkal rendelkező helyen élnénk: most lenne egy fél országnyi Second life telkünk egyetlen látogató nélkül (igaz, lett Index HQ), félbemaradt tabletfejlesztéseink sokmillió forint árán. De hasonló bukás lett végül a wap-mánia is: a technológia lecsengett, még mielőtt az emberek megtanulták volna, mire való.

Természetesen nem azt mondom, hogy örüljünk a viszonylagos elmaradottságunknak, de érdemes megválogatni az innovációinkat. Csak azért, mert valami jól néz ki a portfoliónkban, nem biztos, hogy bele kell vágni a megvalósításába. Így annak ellenére, hogy például az iPad és az iPhone csodálatos dolog, a piactérre szánt alkalmazások fejlesztése helyett lehet, hogy egyszerűen arra kellene figyelni, hogy átlátható, könnyen böngészhető site-okat, mobilweb alkalmazásokat hozzunk létre. Számos tekintetben válaszút elé kerülhetünk, és ilyenkor fontos, hogy reálisan értékeljük a lehetőségeinket.

Az erőforrások legújabb technológiákra fordított pazarlása helyett gyakran kifizetődőbb meglévő folyamataink, szolgáltatásaink javítása és optimalizálása. Ez vonatkozik a tartalomszolgáltatókra, hirdetőkre és a kiszolgáló ügynökségekre is. Nem kell tehát annyira sietni, mert könnyen előfordulhat, hogy mire implementálunk valamit, már teljesen mással foglalkoznak a versenytársaink. Nem beszélve a felhasználókról.


Madalina Rita
Flow PR, újmédia stratéga
a Trendlabor blog szerzője



Kapcsolódó cikkek:

További jegyzetek:


Ön szerint hogyan alakul a magyar reklámpiac 2019-ről 2020-ra?

Több mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Kevesebb mint 5 százalékkal növekszik 2019-hoz képest

Körülbelül a 2019-es szinten marad

Kevesebb mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Több mint 5 százalékkal csökken 2019-hoz képest

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!