mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Dr. Berkes Péter
Dr. Berkes Péter
Ambitious Group
Stratégiai igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A női vásárlók kegyeit keresik a marketingesek
2003-10-12 17:03 [Magyar Nemzet Online]

A nők a fogyasztási termékek és szolgáltatások vásárlása során a döntések 80 százalékára hatással vannak - írja a Menedzsmentfórum nyomán a Magyar Nemzet Online.

Mára a nők lettek a vásárlási döntéshozók, és nem kizárólag olyan hagyományos területeken, mint a divat vagy kozmetikumok. Olyan, korábban a férfiak kizárólagos területének számító esetekben is döntő szava lett a gyengébb nem képviselőinek, mint a gépkocsi, a pénzügyi szolgáltatások, az utazás, az ingatlan vagy éppen az elektronikai cikkek beszerzése. Ezek után nem meglepő, hogy több szakember véli úgy, hogy a piacon csak azok a vállalkozások lehetnek a jövőben sikeresek, amelyek ismerik a nők igényeit.

Noha a szakemberek mind szélesebb rétege fedezi fel a nőt, mint piaci potenciált, a marketing és értékesítési stratégia mindezt gyakran hagyja figyelmen kívül. Nem véletlen, hogy jelentős kampányok járnak kudarccal, hiszen a rosszul célzott reklámok értelemszerűen nem megfelelő közegbe futnak, és így az üzenetek sem jutnak el a döntéshozókhoz.

Mutathatunk a hirdetésekben tiszteletet a gyengébb nem iránt, lehet a hirdetés kevésbé offenzív, és a termékfejlesztés is töretlen, mindez mégsem lesz elég ahhoz, hogy a nők a mi termékünk mellett döntsön, és ne a konkurensünket válassza. A probléma az, hogy a korábbi átlagos fogyasztó sztenderdje egy férfit mintázott meg. Az ő igényeit, vágyait próbálták meg a vállalatok kielégíteni, és az értékesítési és marketing szakemberek is a férfi átlagfogyasztót szolgálják ki. A nőknek azonban merőben más elképzeléseik vannak a világról, mások a prioritásaik, a férfiakétól eltérő preferencia-rendszerrel bírnak és más a fogyasztói attitűdjük is.

A legújabb marketingstratégiai munkák már megpróbálnak rámutatni arra, hogyan kell átszabni a korábbi célokat és milyen új eszközöket kell használni ahhoz, hogy a vállalatok növelni tudják a piaci részesedésüket. Minden közül a legfontosabb, hogy a vállalatoknak hozzá kell szokni a gondolathoz, hogy a nők különösen értékes ügyfelek. A nők többet is kommunikálnak, így ha egy cég ki tudja elégíteni a női vásárlók igényeit, akkor ők erről szívesen beszámolnak környezetüknek. Hasonlóképpen - és erősebben - adnak hangot csalódásaiknak.

Amennyiben a fogyasztás során az ígéret és a valódi termék között jelentős eltérés van, arról a nők szinte mindig beszélnek a kutatók szerint, ezzel szemben a férfiak egy része nem osztja meg másokkal a kudarcélményét.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Béta együttható

Alfa együttható

Break

továbbiak  
Forrás: Nielsen Közönségmérés
Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!