mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English

Tóth Gábor
Geometry Global
CEO


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Terjed az online tévézés
2009-09-10 10:18 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A TNS legfrissebb adatai szerint az amerikai háztartások közel egynegyede néz tévéműsorokat a világhálón.

Tavaly az amerikai háztartások 20 százaléka nézett tévét online, mára ez az arány közel 25% - jelentette felmérése alapján a The Conference Board és a TNS. A jelenség hátterében többek között a Hulu növekvő népszerűsége áll: online tévézésre ugyanis a YouTube mögött ezt a portált használják legtöbben az Egyesült Államokban. A site látogatottsága közel négyszeresére nőtt az elmúlt egy év alatt.

A The Conference Board negyedéves kiadványa, a The Consumer Internet Barometer és a TNS piackutató 10.000 amerikai háztartásban végzett felmérést az internethasználatra vonatkozóan. Az eredmények alapján a felhasználók csaknem 80 százaléka napi rendszerességgel szórakozási célból csatlakozik a világhálóra. A szórakozás az internethasználat egyik fő célja, fontosságban csak a személyes kommunikáció és a munkához kapcsolódó tevékenységek előzik meg.

Az online tévézés terjedésével a fogyasztók eltávolodnak a hagyományos tévézéstől, az internetes szolgáltatások nagy előnye ugyanis, hogy akkor nézhetik meg a TV-műsorokat, amikor akarják. Az időbeni rugalmasság és a kényelem a válaszadók több mint fele szerint a fő ok, amiért elsősorban az internetes tévézést választják. Az indokok között előkelő helyen szerepel a hordozhatóság is.

"Az online szolgáltatásoknak köszönhetően a nézők saját időbeosztásuk szerint tévézhetnek, bepótolhatják a kimaradt epizódokat, és csak a kedvenc műsoraikra koncentrálhatnak" - mondta el Lynn Franco, a The Conference Board Consumer Research Center igazgatója. "Ennek eredményeként a megkérdezettek 20 százalékánál visszaesett a hagyományos tévé fogyasztás."

Az online műsorok közül a hírműsorok a legnépszerűbbek - ezeket a nézők 43 százaléka követi az interneten. A sorozatokat a kutatásban résztvevők mintegy 35 százaléka nézi a világhálón, míg 19% valóságshowkat, 18% pedig sportot néz online. További kedvelt internetes tartalmak az előzetesek, a felhasználók által előállított tartalmak és a nézők kedvenc műsoraihoz kapcsolódó extrák.

Az online tévézők kétharmada streaming video formájában nézi a műsorokat, míg 41% az ingyenes letöltést használja. Az internetes tévénézők 90 százaléka otthon, a fennmaradó 10% a munkahelyén nézi a tévét a világhálón.

Az online nézők több mint kétharmada a tévécsatornák hivatalos weboldalán keresztül nézi a tévés tartalmakat. A YouTube a második a sorban (a nézők 42 százalékával), míg a Hulu.com - amely számos nagy televíziós hálózat műsorait kínálja ingyen az amerikaiak számára - tavalyi 8 százalékos népszerűsége után jelenleg a harmadik 32 százalékkal.

"A Hulu népszerűségének növekedése nem véletlen" - magyarázza Bernard Brenner, a TNS innovációért és termékfejlesztésért felelős alelnöke. "A Hulu és más hasonló online tévés szolgáltatások úgy kategorizálják a kínált tartalmat, ahogyan a felhasználók maguk is tennék: név, műfaj és népszerűség alapján. Ez a felhasználói élmény a komoly, márkás kínálattal kombinálva egyre nagyobb nézőtábort vonz az oldalra."


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!