Videó, podcast, közösségi média: 2025 marketingtrendjei
2025-02-07 09:10

Személyes jelenlét, videó és közösség. Ez a három kulcsfogalom az idei marketingtrendekben.

Tóth Gábor
Geometry Global
CEO
szakmai partnereink:











kommunikációs partnereink:
|
|
Terjed az online tévézés
2009-09-10 10:18 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
A TNS legfrissebb adatai szerint az amerikai háztartások közel egynegyede néz tévéműsorokat a világhálón.
Tavaly az amerikai háztartások 20 százaléka nézett tévét online, mára ez az arány közel 25% - jelentette felmérése alapján a The Conference Board és a TNS. A jelenség hátterében többek között a Hulu növekvő népszerűsége áll: online tévézésre ugyanis a YouTube mögött ezt a portált használják legtöbben az Egyesült Államokban. A site látogatottsága közel négyszeresére nőtt az elmúlt egy év alatt.
A The Conference Board negyedéves kiadványa, a The Consumer Internet Barometer és a TNS piackutató 10.000 amerikai háztartásban végzett felmérést az internethasználatra vonatkozóan. Az eredmények alapján a felhasználók csaknem 80 százaléka napi rendszerességgel szórakozási célból csatlakozik a világhálóra. A szórakozás az internethasználat egyik fő célja, fontosságban csak a személyes kommunikáció és a munkához kapcsolódó tevékenységek előzik meg.
Az online tévézés terjedésével a fogyasztók eltávolodnak a hagyományos tévézéstől, az internetes szolgáltatások nagy előnye ugyanis, hogy akkor nézhetik meg a TV-műsorokat, amikor akarják. Az időbeni rugalmasság és a kényelem a válaszadók több mint fele szerint a fő ok, amiért elsősorban az internetes tévézést választják. Az indokok között előkelő helyen szerepel a hordozhatóság is.
"Az online szolgáltatásoknak köszönhetően a nézők saját időbeosztásuk szerint tévézhetnek, bepótolhatják a kimaradt epizódokat, és csak a kedvenc műsoraikra koncentrálhatnak" - mondta el Lynn Franco, a The Conference Board Consumer Research Center igazgatója. "Ennek eredményeként a megkérdezettek 20 százalékánál visszaesett a hagyományos tévé fogyasztás."
Az online műsorok közül a hírműsorok a legnépszerűbbek - ezeket a nézők 43 százaléka követi az interneten. A sorozatokat a kutatásban résztvevők mintegy 35 százaléka nézi a világhálón, míg 19% valóságshowkat, 18% pedig sportot néz online. További kedvelt internetes tartalmak az előzetesek, a felhasználók által előállított tartalmak és a nézők kedvenc műsoraihoz kapcsolódó extrák.
Az online tévézők kétharmada streaming video formájában nézi a műsorokat, míg 41% az ingyenes letöltést használja. Az internetes tévénézők 90 százaléka otthon, a fennmaradó 10% a munkahelyén nézi a tévét a világhálón.
Az online nézők több mint kétharmada a tévécsatornák hivatalos weboldalán keresztül nézi a tévés tartalmakat. A YouTube a második a sorban (a nézők 42 százalékával), míg a Hulu.com - amely számos nagy televíziós hálózat műsorait kínálja ingyen az amerikaiak számára - tavalyi 8 százalékos népszerűsége után jelenleg a harmadik 32 százalékkal.
"A Hulu népszerűségének növekedése nem véletlen" - magyarázza Bernard Brenner, a TNS innovációért és termékfejlesztésért felelős alelnöke. "A Hulu és más hasonló online tévés szolgáltatások úgy kategorizálják a kínált tartalmat, ahogyan a felhasználók maguk is tennék: név, műfaj és népszerűség alapján. Ez a felhasználói élmény a komoly, márkás kínálattal kombinálva egyre nagyobb nézőtábort vonz az oldalra."
Kapcsolódó cikkek:
További hírek:
|
|
|
Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?
 |
Most is olvasok.
|
 |
Egy hete.
|
 |
Egy hónapja.
|
 |
Néhány hónapja.
|
 |
Egy éve, vagy régebben.
|
Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!
|