mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Hallgatnak a szaklapokra a gyógyszerészek
2010-03-26 09:27 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Szinapszis kutatása szerint ugyanakkor átrendeződés figyelhető meg az egyes szereplők között.

Legutóbb 2010 januárjában végzett felmérést a Szinapszis arról, hogy milyen szakmai médiumokat használnak a hazai gyógyszerészek. A 250 fő telefonos megkérdezésével zajlott kutatás tanulsága az, hogy a patikusoknak fontos eligazodási pontot jelentenek a szaklapok, a különböző piaci szereplők ismertsége, népszerűsége ugyanakkor nincs kőbevésve.

A spontán említések alapján kialakult ismertségi-olvasottsági lista első helyén a Gyógyszerészet áll, 65 százalékos említéssel és 45 százalékos aktív olvasó táborral. A második leggyakrabban forgatott szakmai lap, a Gyógyszereink 50 százalékos ismertségi arányt ért el. Utóbbi lap rendszeres olvasóinak aránya 38 százalék volt a megkérdezettek körében.

A harmadik helyet a Gyógyszerészi Hírlap szerezte meg 25 százalékos ismertséggel, melyet 10-20 százalék közötti spontán felidézési aránnyal követ az Acta Pharmaceutica Hungarica, a Gyógyszertár, a Patika Magazin, a Patika Tükör, a Phoenix Futár, a Pirulatrend és a Gyógyszerészi Továbbképzés alkotta boly.

Általában a szaklapok fontossága tehát nem változott a patikusok körében, ám az egyes szereplők népszerűsége igen. Az elmúlt években listavezető lapok, azaz a Gyógyszerészet, a Gyógyszereink, a Gyógyszerészi Hírlap és az Acta Pharmaceutica Hungarica spontán ismertsége fokozatosan csökken, míg más kiadványok növekedést mutatnak. A Patika Tükör spontán ismertsége 2008-ban például alig 4 százalék volt, idén pedig már 15 százalékot mutat. Hasonló tendencia látható a Patika Magazin és a Gyógyszerész Továbbképzés esetében is.

A felmérésből az is kiderült, hogy a klasszikus értelemben vett szakmai lapokon túl egyre inkább kezdenek előtérbe kerülni azok a lappiaci szereplők is, amelyek elsősorban nem tudományos cikkeket közölnek, hanem a gyakorlatban jól alkalmazható szakmai információkat, tanácsokat, látókört szélesítő ismereteket kínálnak az olvasók számára.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!