A Cool és a Film+ vezeti a nézettségi verseny középmezőnyét
2011-04-25 14:33 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Az IKO Kábel csoport két csatornája a márciusi átlagos nézettséget tekintve a Viasatnál és a köztévénél is jobban teljesítettek. Enyedi Andrást, az IKO Central Europe ügyvezető igazgatóját kérdeztük erről.

Enyedi András
Mi lehet az oka az előretörésnek?
Az IKO Kábel csoport tizenegy országban tizenegy csatornát üzemeltet. A kábelcsatornák folyamatos fejlődése és sikere azoknak az elveknek tudható be, amelyek szerint az IKO a csatornáit "neveli". Nincsenek csodák, mi a minőségben bízunk, ezt ültetjük át a gyakorlatba a saját gyártású műsorok, a vásárolt és a lokális tartalom helyes kombinációnak megválasztásával.
A két szóban forgó csatorna közül a Cool az erősebb, elsősorban sorozatoknak, konkrétan a Dr. Csontnak és a Gyilkos Elméknek köszönhetően. Vajon mi az oka és mi a következménye, illetve tanulsága annak, hogy olyan műsorokkal nyeri a Cool a középmezőnyt, amelyek az RTL Klubon is futnak?
Egy kábelcsatorna és egy sikeresen működtetett országos kereskedelmi csatorna nézettségi eredményei közt még mindig nagyságrendi különbség van. Egy 6-8%-os nézettség a Coolon kimagasló eredménynek számít, míg az RTL Klub esetében ez az elvárás jóval magasabb. A Cool vásárolt sorozatai meghozzák a csatorna által elvárt eredményeket, de hasonló sikereket érnek el a saját gyártású műsoraink is.
A havi átlagos nézettséget tekintve vezető a csatorna a középmezőnyben, tehát a tendencia egyelőre egyértelmű. Milyen eszközökkel fogják tudni ezt a tendenciát erősíteni?
Ezek az eredmények nem jöttek váratlanul. Egy-egy csatorna pontosan megtervezett "életpályán" mozog, melyet mindig a kábelszolgáltató partnereinkkel közösen határozunk meg. A velük való folyamatos egyeztetések, valamint a programming osztályunk tervei alapján alakul ki a csatorna végleges műsorstruktúrája. Így tudjuk elérni, hogy ár/érték arányban piacképes és hosszú távon sikeres csatornákat üzemeltessünk.
A tendencia meglétét nem vitatva tény, hogy ebben a mezőnyben a Viasat is nagyon erős még, hiszen - bár minimális előnnyel, de - sokszor még a Coolt is lenyomja. Mennyire érzi stabilnak a csatornáik pozícióját?
A nézettségi verseny egyre erősebb. A tematikus kábel adók fejlődése a televíziózási szokások változásának következménye, és itt, Magyarországon még mindig csak a digitalizációs folyamat elején járunk. Az IKO felkészült erre a változásra, és az idő is nekünk dolgozik. Mi sem mutatja ezt jobban, mint az IKO portfólió nézettség növekedése. A tavalyi 9,6%-hoz képest idén márciusban már 10,7%-os share-t mutatott ki az AGB, 18-49 korosztály, all day kategóriában a tíz magyarországi csatornánkra vonatkoztatva.
A Film+-szon úgy tűnik, régi nagy hollywoodi slágerekkel sikerült egy piaci rést megtalálni és sikeresen betölteni. Mit terveznek a jövőre nézve?
A Film+ Magyarországon egy elsősorban férfiakra koncentráló, kifejezetten vásárolt tartalmon alapuló filmcsatorna. A relatíve magas nézettség és a csatorna országos lefedettsége - közel 2,5 millió háztartás - is azt igazolja, hogy nyerő kombinációt alkalmazunk. A Film+ és családi változata a Film+2 egyébként hamarosan új külsőt kap, ezzel is tovább hangsúlyozva az ugyanazon filmcsatorna-portfólióba tartozásukat.
A hirdetők számában, illetve hirdetési bevételekben történt-e észlelhető változás a fejleményeknek köszönhetően?
A csatornafejlesztéseket természetesen az R-time-mal egyeztetve hajtjuk végre, így reklámbevételi oldalról is sikerült növekedést generálni. A hirdetők körében amúgy is értékes tavaszi hónapok pedig nagyszerű időzítés ehhez az újabb látványos eredményhez. Az R-time, és rajta keresztül a hirdetőink is örülnek a sikernek, ugyanis ezáltal ők is sikeresebben hirdetnek a csatornáinkon.