mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Berényi Konrád
Berényi Konrád
Onlinemarketing.hu Kft.
vezető tanácsadó


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Nem csökken a rádiózási kedv
2015-08-26 18:00 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A júliusi rádióhallgatottsági mérés szerint az emberek kétötöde egyetlen rádióadóhoz hűséges.

A hallgatottság a nyárral sem csökkent - derült ki a TNS-Hoffmann-Mediameter konzorcium május-júliusi időszakra vonatkozó kutatási eredményeiből.

A hallgatók csaknem kétötöde egy rádióadóhoz ragaszkodik: a megkérdezettek 37 százaléka sose vált rádióadót. 39 százalék ritkán, 7 százalék gyakran váltogat a csatornák között. Másik adóra való átváltás okai közül a push faktorokat említették gyakrabban a válaszadók: 19 százalékot késztet váltásra egy neki nem tetsző zene, 11 százalékot a bejövő reklámblokk, 7 százalék a zenei blokkot felváltó szöveges műsor miatt kapcsol át, 3 százalék a neki nem szimpatikus műsorvezető miatt.

forrás: TNS Hoffmann-Mediameter

A másik esetben, amikor nem az egyik adó veszti el a hallgatót, hanem a másik nyeri meg, jellemzően egy adott műsor által vonzza a el a közönséget a riválistól (a megkérdezettek 10 százaléka említette, hogy az őt érdeklő műsor, híradás, közlekedési információ készteti váltásra). 6 százalék esetében a váltásnak a helyváltoztatással kapcsolatos praktikus okai vannak (kiszáll az autóból, beér a munkahelyére, üzletközpontban, kávézóban, nyilvános helyen hall rádiót).

A 2015. május és július közötti kutatás adatai szerint egy átlagos napon csaknem 5,8 millióan hallgattak rádiót; ez meghaladja a tavaly júliusi értéket (5,6 millió fő).

Az utóbbi három hónapban a Class FM-et a 15 éves és idősebb korosztályok körében naponta átlagosan 2,6 millióan hallgatták; a második Kossuth Rádió közönsége 1,6 milliós, mögöttük a Music FM és a Petőfi pedig egyaránt valamivel több, mint 0,8 milliós napi átlagos hallgatótáborral rendelkezik. Kétszázezer feletti napi hallgatottsági értékeket még az országos elérésű Dankó Rádió (343 ezer fő) és Bartók Rádió (230 ezer fő), illetve a fővárosi Juventus (310 ezer fő) produkálnak.

forrás: TNS Hoffmann-Mediameter

A fővárosban a Class FM-et sorrendben a Kossuth Rádió, a Music FM és a Juventus követi. Százezresnél nagyobb napi hallgatótábora van továbbá a Petőfinek és az Info Rádiónak.





Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!