mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Brindza Gábor
Brindza Gábor
Madhouse
Termékfejlesztési igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Tévés vásárlásnak minősülnek az interaktív nyereményjátékok
2009-09-04 09:40 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Az ORTT a héten hozott határozatot a televíziós játékok jogi minősítése kapcsán. A változás nehezítést jelent a tévéknek.

Megváltoztatta a tévékben sugárzott telefonos nyereményjátékokhoz kapcsolódó joggyakorlatát az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT). A 2009. szeptember 2-án hozott határozat értelmében a jövőben ezek televíziós vásárlásnak minősülnek. A döntést a médiatörvény megfogalmazásainak, illetve az Európai Unió Bíróságának ítéletére alapozva hozta meg a Testület.

A hivatkozott ítélet szerint "azok az adások vagy adásrészletek, amelyekben a televíziós műsorszolgáltató lehetővé teszi a közönség számára különleges telefonszám közvetlen tárcsázásával, így tehát ellenérték fejében, az e televíziós műsorszolgáltató nyereményjátékában való részvételt,(...) a távértékesítés körébe tartoznak, ha az említett adás vagy adásrészlet szolgáltatás nyújtására vonatkozó valódi ajánlatnak minősül, számításba véve a játékot magában foglaló adás célját, a játék jelentőségét az adás egészét tekintve, figyelembe véve a játék időtartamát, a tőle remélt gazdasági hatást az adástól várthoz képest, valamint a jelölteknek feltett kérdések irányultságát (...)".

A döntés nyomán az ORTT vizsgálni fogja, hogy a műsorszolgáltatók a játékok kapcsán eleget tesznek-e a tévés vásárlásra vonatkozó törvényi követelményeknek. Például jelezniük kell, hogy televíziós vásárlást közvetítenek. Emellett időbeli korlátot jelent, hogy a 15 percnél hosszabb nyereményjátékok televíziós vásárlási ablaknak minősülnek. Ez utóbbiakból viszont egy nap legfeljebb nyolcat lehet közzétenni, összesen két óra időtartamban. A 15 percnél rövidebb nyereményjátékok műsorideje beleszámít a televíziós vásárlások és a reklámok számára megengedett időkeretbe.

Szintén vizsgálni fogják, hogy a játékokban nincs-e tudatos félrevezetés, tényállításaik valósak és tisztességesek-e. A műsorok bevételei pedig a megváltozott minősítés alapján reklámbevételnek minősülnek, melynek 6 százalékát új, magyar nyelvű filmalkotások létrehozására kell fordítani. Az ORTT 2009. szeptember 30-ig ad türelmi időt az érintett műsorszolgáltatóknak, de 2009 októberében már kontrollvizsgálatot rendel el a témában.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!