mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Gombos Zsolt
Gombos Zsolt
Online Marketing Akadémia
OMA alapító tréner, Facebook-szakértő


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Fenntarthatóság, fenntartásokkal: kevés vállalat foglalkozik a fenntarthatósággal stratégiai szinten
2010-06-14 09:51 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

@M interaktív magazinunk májusi számában a fenntarthatóság fogalmának tartalommal való megtöltésére tettünk kísérletet. Sorozat formájában közöljük a beérkezett válaszokat, ezúttal Somlyai Dóra (MOL).


Somlyai Dóra (MOL, társasági kommunikációs igazgató)
Mind több cég tűzi zászlajára a fenntarthatóságot, sőt, egyre több olyan márka van, amely nem is annyira arról beszél, hogy ő mit tesz a fenntartható működés érdekében, hanem rögtön tanácsokat osztogat a fogyasztóknak, hogyan kellene viselkedniük. Pedig, mint az körkérdésünkből kiderül, a márkatulajdonosoknak először a maguk háza táján kellene söprögetniük. A kérdéssel @M interaktív magazinunk májusi számában foglalkoztunk részletesebben. Amennyiben érdekli még több interjú, multimédiás tartalom és színes érdekesség, kattintson!


Mit jelent a fenntarthatóság egy márka szempontjából?

A fenntartható fejlődés - a gazdasági, környezeti és társadalmi értékek és érdekek integrált és kiegyensúlyozott kezelése - elsősorban nem márkakérdés, hanem az üzleti stratégia szerves részeként a vállalat mindennapi működésének alapvető része. Ebből persze az is következik, hogy érinti a kommunikáció és márkaépítés területét is. Ahogy korábban a minőség, ma már egyre inkább megfigyelhető hogy a fenntartható működés is beépülhet a márkákba, azaz a vevő azonosítja a vállalatot a fenntarthatósági értékekkel.

A fenntarthatósági stratégiának érintenie kell a marketingkommunikációt?

Nemhogy érinteni kell, hanem a kommunikációnak nagyon fontos szerepe van már a stratégia építésében is, hiszen a vevők igényeivel, a társadalom elvárásaival kapcsolatosan, az információk összegyűjtése, elemzése és lefordítása a vállalat számára, teljes mértékben kommunikációs feladat. Az más kérdés, hogy ennek a hosszú távú jelentőségét még nagyon kevésen ismerték fel és a kommunikációs tevékenység alapvetően az üzleti célok, szervezetek igényeinek kiszolgálására korlátozódik, azaz stratégiai jelentősége nem elég elismert.

Tapasztalataid szerint a honi márkák kommunikációjában visszaköszönnek az általuk deklarált fenntarthatósági célok?

Számos felmérés azt igazolja, hogy a túlzott kommunikáció visszatetszést kelt a közvéleményben még akkor is, ha mögötte tényleges siker és eredmények állnak. Bár még sok esetben tapasztalható, hogy a kommunikációban megjelennek ugyan az üzenetek, miközben maguk a célok és azok megvalósítása nem mindig egyértelmű, ettől függetlenül fontos kiemelni, hogy a magyarországi vállalatok jelentős előrelépéseket tettek az elmúlt években.

Foglalkoznak stratégiai szinten a honi cégek a fenntarthatósággal, vagy azt hiszik, hogy ez megúszható "no action, just communication" módon?

Nagyon kevés vállalat foglalkozik még a fenntarthatósággal stratégiai szinten. A nemzetközi szinten is működő nagyvállalatokra inkább jellemző, de természetesen ennek mélysége és fontossága már az ő döntésükön múlik. A MOL például Igazgatósági szinten és stratégiai szinten foglalkozik a témával és ez még nemzetközi téren sem tekinthető általánosnak.

Ha Magyarországról kellene olyan márkákat említened, amelyek példamutatóan érvényesítenek fenntarthatósági szempontokat kommunikációjuk során, kiket említenél?

Vannak jó trendek, és most nem csak arra gondolok, hogy egyre több vállalat tér át az elektronikus formátumú pénzügyi vagy fenntarthatósági jelentésekre, beszámolókra a nyomtatott kiadványok helyett. Ám azt, hogy ki milyen részletes eredményeket ért el, azért is nehéz megmondani, mert egyrészről a sajtó hírként ritkán számol be pozitív témákról, ügyekről - a fizetett hirdetések pedig gyakran felülmúlnák a fenntarthatósági akciókhoz kapcsolódó anyagi ráfordításokat, vagy megtakarított összegeket, amivel pontosan a lényeg veszne el.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!