Az amerikai lappiac nyertesei és vesztesei
2014-12-23 12:13 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Számos nyomtatott magazin tudta növelni olvasótáborát a GfK MRI kutatása szerint idén ősszel az Egyesült Államokban, de többen vannak azok, akik csökkenést regisztráltak.
Számos hírességekkel és divattal foglalkozó magazin talált több követőre, mint 2013 azonos időszakában: a People 2,1, az In Style 3,9, a Life & Style pedig 3,7 százalékkal - derül ki a
MediaPoston. Növekedést regisztrált az Elle (2,2%), a Glamour (2,6%), a Brides (16,9%) és az Essence (11,6%) is.
Számos gasztromagazin is fejlődni tudott: a Bon Appetitet 9, a Cooking Lightot 5,2, a Food Network Magazine-t pedig 2,5 százalékkal forgatták többen. A fent kategóriákon kívül még az Esquire, a Field & Stream és a Forbes is növekvő eredményeket regisztrált (23, 6,5 és 13,5%).
Olvasókat vesztettek a női magazinok: az Allure-t 9,5, a Redbookot 19,3 a Selfet 21, a Shape-et 8,8 százalékkal olvasták kevesebben. A Good Housekeepingre és a Martha Stewart Livingre pedig 10,9 százalékkal kevesebben kíváncsiak.
Az autósmagazinok sincsenek az ideális íven: a Car and Driver és a Road & Track is veszített olvasótáborából, méghozzá 6,1 és 40 (!) százalékot. A férfimagazinok közül az ESPN the Magazine-t 5,2, a Sports Illustratedet 7,6, a Maximot 17,6, a Mens Health-et 3, a Mens Fitness-t pedig 18,4 százalékkal olvasták kevesebben, mint tavaly ősszel.
A veszteségekben jelentős szerepet játszott a disztribúcióval foglalkozó Source Interlink bezárása, amely számos újságos ellátását biztosította. A MagNet adatai szerint az újságok forgalma 27 százalékkal csökkent, miután a cég lehúzta a rolót.