mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Reklámkilátások Magyarországon gazdasági szemmel
2016-05-10 15:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

Adott-e minden ahhoz, hogy növekedjen a fogyasztás és a reklámpiac? - tette fel a kerekasztal beszélgetés résztvevői felé a kérdést a moderátor, a Media Hungary egyik délutáni fórumán.


Urbán Zsolt MRSZ elnök a kiszámíthatóságra, illetve annak hiányára hívta fel a figyelmet a sok jogszabályváltozással összefüggésben. Az állami költés magas arányáról úgy véli, veszélyes szinten áll ez a kitettség. Elmondta, hiába van évek óta GDP növekedés, a reklámköltés még mindig nem érte el a 2008-as szintet. A reklámadó egyértelműen visszafogja a piac teljesítményét - mondta Urbán.

Bánhegyi Zsófia a Magyar Telekom vállalati kommunikációs vezetője az új platformok (Google, Facebook) kapcsán megemlítette, a piactorzítás mellett vizsgálni kell azt is, hogy a kkv cégek milyen lehetőséget kaptak ezektől a nemzetközi szereplőktől.



Gulyás János, a MEC ügyvezetője kiemelte, messze nem az állami költések mozgatják a reklámtortát, sőt, a különböző "szeletek" is tulajdonképpen "jól vannak", igaz eltérő kihívásokkal küzdenek. Gulyás szerint a reklámpiac egészséges működésének kulcs a bizalom (lenne).

Varga Zoltán, a Central Media Group vezetője arról beszélt, a magyar piaci szereplők jelenleg elképesztő versenyhátrányban vannak a globális szereplőkkel (pl: Google) szemben, a képet pedig tovább rontja az állami hirdetések piactorzító hatása.

A beszélgetésen felmerült, a reklámadó végső soron elfogadható, bár a piaci szereplők örömmel fogadnák, ha ezt az összeget meghatározott célokra, például kutatásokra, fejlesztésekre lehetne fordítani, elsősorban a digitális piacon.



Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!