Reklámkilátások Magyarországon gazdasági szemmel
2016-05-10 15:01 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Adott-e minden ahhoz, hogy növekedjen a fogyasztás és a reklámpiac? - tette fel a kerekasztal beszélgetés résztvevői felé a kérdést a moderátor, a Media Hungary egyik délutáni fórumán.
Urbán Zsolt MRSZ elnök a kiszámíthatóságra, illetve annak hiányára hívta fel a figyelmet a sok jogszabályváltozással összefüggésben. Az állami költés magas arányáról úgy véli, veszélyes szinten áll ez a kitettség. Elmondta, hiába van évek óta GDP növekedés, a reklámköltés még mindig nem érte el a 2008-as szintet. A reklámadó egyértelműen visszafogja a piac teljesítményét - mondta Urbán.
Bánhegyi Zsófia a Magyar Telekom vállalati kommunikációs vezetője az új platformok (Google, Facebook) kapcsán megemlítette, a piactorzítás mellett vizsgálni kell azt is, hogy a kkv cégek milyen lehetőséget kaptak ezektől a nemzetközi szereplőktől.
Gulyás János, a MEC ügyvezetője kiemelte, messze nem az állami költések mozgatják a reklámtortát, sőt, a különböző "szeletek" is tulajdonképpen "jól vannak", igaz eltérő kihívásokkal küzdenek. Gulyás szerint a reklámpiac egészséges működésének kulcs a bizalom (lenne).
Varga Zoltán, a Central Media Group vezetője arról beszélt, a magyar piaci szereplők jelenleg elképesztő versenyhátrányban vannak a globális szereplőkkel (pl: Google) szemben, a képet pedig tovább rontja az állami hirdetések piactorzító hatása.
A beszélgetésen felmerült, a reklámadó végső soron elfogadható, bár a piaci szereplők örömmel fogadnák, ha ezt az összeget meghatározott célokra, például kutatásokra, fejlesztésekre lehetne fordítani, elsősorban a digitális piacon.