mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Printben hirdet a legtöbb vállalat ma Magyarországon
2016-09-20 13:04 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) a független Kantar Media adatainak az elemzése során arra jutott, hogy a legtöbb hirdető a klasszikus médiatípusok közül továbbra is a nyomtatott sajtót részesíti előnyben.

A Kantar Media adatait vizsgálva az MLE azt találta, hogy bár már most is sok vállalat hirdet a sajtóban - 2016. első félévében szám szerint 4.547 vállalat -, ez a szám további jelentős növekedést mutat az előző évek azonos időszakaihoz képest. Utána következik a sorban a televízió, ahol a Kantar adatai szerint az idei év első felében összesen 1.068 hirdető használta ezt a felületet üzenetei célba juttatására.

Mivel a kampányok költségvetése nagyban befolyásolja a hirdetők médiaválasztását, így érthető, hogy miért kevesebb a hirdető az országos televíziókban, mint a print felületeken, viszont a hirdetők a nagy elérésű médiumok mellett, a lokális vagy a tematikus lapokban hirdetve, sokkal célzottabban elérhetik a potenciális vásárlóikat.

A Kantar Media adatai arra is rávilágítanak, hogy a kis- és közepes hirdetők mellett a top hirdetők között is töretlen a print népszerűsége: a 2016 első felében a reklámköltések 80%-át adó, összesen 155 hirdető közül 137 használta a nyomtatott sajtót. Ha az elmúlt két év azonos időszakát vizsgáljuk, jól látható, hogy idén a sajtóban hirdetők száma jelentős növekedést mutat - míg 2014-ben csak 4.243 darab, 2015-ben pedig 4.340 hirdetőt nevesített és összesített a Kantar Media, addig 2016-ra ez a szám már elérte a 4.547-et. Ha nem vesszük figyelembe az álláshirdetéseket, akkor összesen 4.278 cég reklámozott printlapokban. Fontos azonban tudni, hogy a nagyon kis hirdetők nem feltétlenül kerülnek bele ezekbe az összesítésekbe, ezért a valóságban sokkal magasabb lehet a sajtóban hirdető cégek száma.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!