mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Erős Attila (Fotó: Köő Adrienn)
Erős Attila
Fastbridge
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
Közös Etikai Kódexet fogadtak el az európai ügynökségek
2005-01-19 09:44 [IPA]

Megszületett az ügynökségi szektor első Európai Etikai Kódexe. Az EACA által egy hete közzétett útmutató 18 hónapos egyeztetés eredménye, amelyet a Kommunikációs Etika Intézete is támogatott.

Az új Etikai Kódex valamennyi EACA-tag (European Association of Communications Agencies) ügynökségre egyaránt vonatkozik, hiszen a nagyobb nemzetközi ügynökségek közvetlenül képviseltetik magukat a szervezetben, míg a kisebb reklámcégek nemzeti szövetségeiken keresztül kötődnek hozzá összesen 29 európai országban kontinens-szerte.

A Szövetség elnöke, James Best úgy fogalmazott, hogy az EACA felismerte: tagjainak szüksége van az üzletágat meghatározó eszmék egyetértésen alapuló, közös értelmezésére.

"Az üzleti életben egyre fontosabbá válik a vállalatok társadalmi felelőssége. Ez minket is arra késztet, hogy felülvizsgáljuk helyzetünket számos külső tényező tekintetében." - mondta el. "Úgy véljük, immáron nélkülözhetetlen, hogy az ügynökségi szektor is megfogalmazza azokat az etikai normákat, amelyek mentén tevékenykedik. Egyénekként és vállalkozásokként egyaránt szükségünk van ezekre az elvekre - saját érdekünkben, és nem csupán ügyfeleink hatékonyabb kiszolgálásáért."

A Kódex kidolgozásához először is azonosították a fő közönség-csoportokat, valamint az ügynökségi szektor érdekeltségi köreit, úgyismint az alkalmazottakat, a befektetőket, ügyfeleket, partnereket és közösségeket. Ezután megfelelő gondosság és egyeztetés mentén termékeny párbeszéd alakult ki valamennyi érintett féllel.

A folyamat - amely több mint 500 ügynökségi vezető és alkalmazott, továbbá 50 hirdető bevonásával zajlott - végül 90%-os jóváhagyási aránnyal zárult. Ez is jelzi, hogy az iparág kész magas szakmai mércék felállítására, illetve betartatására.

Az üzleti kommunikáció kritikusaival szemben a Kódex segítséget nyújt a reklámügynökségeknek, hogy felkészülten álljanak ki munkájuk védelmében. Az új piaci belépők számára pedig nyilvánvalóvá válik, hogy a kommunikációs iparág világos és elkötelezett szerepet vállal a 21. század társadalmi értékei tekintetében, megszilárdítva az önszabályozó rendszer hitelességét és hatékonyságát.

"A tanácsadói szektor etikai normái gyakran kerültek a média kereszttüzébe az elmúlt években. Ezért is volt hihetetlenül inspiráló az az egyetemes lelkesedés, amellyel az iparág valamennyi részlegében a Kódex kidolgozását fogadták." - nyilatkozta Mike Longhurst, a McCann Erickson képviselője az EACA elnökségében. A kezdeményezés irányítójaként is tevékenykedő Longhurst hozzátette: "Olyan iparágban dolgozunk, amely hozzá van szokva, hogy erősen szabályozott környezetben tevékenykedik. Ennek ellenére valamennyi fél számára azonnal nyilvánvaló volt, hogy ezúttal nem csupán újabb előírások lefektetéséről van szó, hanem azon etikai normák formalizálásáról, amelyek mentén eddig is próbáltunk létezni. Nem is annyira arról szól, amit a reklámokban megfogalmazunk, sokkal inkább arról, hogyan viselkedünk."

Az Európai Etikai Kódex praktikus útmutatóul szolgál a hirdetési szektor olykor igen összetett etikai felvetései kapcsán, és hasznára lesz az ügynökségek vezetőinek és az egyéni vállalkozóknak egyaránt. Egyúttal átláthatóbbá teszi az ügyfelek és más partnerek számára is, mire számíthatnak az ügynökségi együttműködéssel kapcsolatban.

"Az etikai integritás megszilárdításától azt reméljük, hogy hozzáadott értéket jelent majd az európai reklámszakma egésze számára." - fogalmazott James Best.

A különböző etikai kérdések és dilemmák egyszerűbb megoldásának lehetősége valóban jelentősen javítja a hirdetési szektor helyzetét. A kódex egyúttal kiindulópontul szolgálhat olyan - ügyfeleknél gyakorta felmerülő - kérdések kezeléséhez, mint a fenntartható fejlődés, a vállalat társadalmi felelőssége, az etikus kereskedelem vagy a többszektoros együttműködés, valamint a fogyasztói bizalom és részvétel újabban megfogalmazott problémaköre.

Az EACA etikai programjának köszönhetően az ügynökségi iparág könnyebben talál választ a jövőben az Európai Unió önszabályozással kapcsolatos vizsgálódásaira is, és a Kódex példamutatóként szolgálhat a szektor vezetői gyakorlata számára. A reklámipar ezentúl társadalmi és etikai kérdésekben kompetens tanácsadóként léphet fel, harcba szállva a befolyásért más tanácsadói csoportokkal. Nem utolsósorban pedig az európai kommunikációs és reklámcégek az Európai Etikai Kódex szerint mostantól közös platform mentén tevékenykedhetnek.

A teljes etikai kódex magyar nyelven is megtekinthető és letölthető az alábbi weboldalon: www.eaca.be/ethics

gaborják


További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!