mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Ménesi Zsolt
Ménesi Zsolt
Akció-NXS Reklámügynökség Kft. (AKCIÓ 360)
ügyvezető igazgató


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A tetszetős online reklámok mozgósítanak?
2007-06-15 12:07 [Marketinginfo.hu]

A GfK 2006 nyarán indult GfK Online Monitor kutatásának első eredményei arra utalnak, az ismertség és az elérés mellett a vásárlásra ösztönzéshez fontosabb, hogy az online hirdetés tetsszen a célcsoportnak.

A GfK Hungária Piackutató Intézet 2006 nyarán indította el GfK Online Monitor nevet viselő multikliens kutatását. Az internetes kampányok hatékonyságát mérő felmérés kifejlesztésének célja az volt, hogy az egyéb médiumok esetében már meghonosodott iparági mérések adaptálhatóak legyenek az online felületek esetében is.

A GfK Online Monitor a látogatottsági adatok (oldalletöltés, látogatás, egyedi látogató) mellett olyan mutatókat vizsgál, mint az adott kampány ismertsége, kedveltsége és vásárlási szándékra gyakorolt hatása (vagyis mozgósítási ereje), valamint információkat ad a reklámok által valójában elért populáció demográfiai összetételéről is.

Az ismertség mérése minden esetben az adott kampány kreatív anyagával történik. A fénykép, illetve a fényképen szereplő hirdetés alapján a válaszadók megjelölik, hogy találkoztak-e az adott kreatívval, vagy sem. Az ismertként megjelölt kampányok kedveltségét egy ötfokú skála segítségével értékelik a válaszadók. Majd a kampány "sikerességére", a vásárlási szándékra vonatkozó kérdések következnek.

Egy-egy kutatási hullám során tetszőleges számú kampány mérésére van lehetőség. A mért kampányok hullámról-hullámra változhatnak, de igény esetén folyamatosan is mérhetőek olyan kampányok, amelyek esetleg több hónapon keresztül futnak. A kutatás folyamatosan növekvő adatbázisa (szektoronkénti) benchmark adatbázisként is szolgál.
Az első kutatási hullám eredményei - kiemelve a három legnagyobb eléréssel rendelkező kampányt:

GfK Online Monitor
Forrás: GfK Hungária Piackutató Intézet
Az adatok szerint bár a Vodafone kampány rendelkezett a legalacsonyabb ismertséggel és eléréssel a három kampány közül, mégis ez mozgósította leginkább a válaszadókat, akiknek egyúttal e kampány kreatívjai tetszettek a legjobban.



További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!