Ringier: csökkenő bevétel, pozitív eredmény
2010-04-19 09:33 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Gyengélkedett a régiónk, nőtt az online bevételek jelentősége.
1,3 milliárd svájci frankos árbevételt ért el a Ringier Csoport, szemben a 2008-as 1,54 milliárddal. Ez 15,6 százalékos csökkenést jelent, ami egészében nagyobb mértékű, mint a svájci piacon tapasztalt 9,5 százalékos szűkülés. Ez leginkább régiónk gazdasági betlizésének tudható be, amit a devizák gyengülése tovább fokozott.
Az EBIDTA a tavaly előtti 121,6 millió után tavaly 70,8 milliót tett ki. Bár 62,2 millió svájci frankról 17,2 millióra csökkent, de még mindig pozitívban maradt a médiavállalat adózott eredménye. A Ringier szerint a veszteséget egyfelől a már javulást mutató negyedik negyedév, másfelől a digitális üzletág erősödése révén sikerült elkerülni.
A digitális üzletág 112,3 milliós bevétele ugyan matematikailag alacsonyabb, mint a 2008-as 130,5 millió, de az egyes termékek szinte mind növelni tudták látogatottságukat és bevételeiket is. A csökkenés mögött a kiadó szerint az új számítási módszer bevezetése áll. A teljes árbevételen belül a digitális szelet 8,7 százalékra nőtt 2009-ben.
Ami régiónkat illeti, a cseh és a szlovák leányvállalat meg tudta tartani a pozícióját, a lapok példányszám-csökkenése mellett is. Mindkét országban jelentősen estek a reklámbevételek, ám az online szegmens bővülni tudott. A romániai napilapok reklámbevétele 70 százalékkal csökkent, ami keményen érintette a Ringiert is. Jelentős költségcsökkentésre kényszerültek, a Compact ingyenes lapot meg is szüntették. Keleti szomszédunknál az internetes portfolió jelentett vigaszt, amely növekedni tudott tavaly is. Más a helyzet a szerbeknél, ahol a vezető pozíció megőrzése a print szegmensben sem jelentett gondot.
A gazdasági válság a legkeményebben Magyarországot érintette. Ezzel együtt a Ringier kivásárolta tavaly a Bauer Mediát az Euromédia vegyesvállalatból, és átalakította a magazin divíziót, melynek jövedelmezősége a 2008-as szinten maradt. A Tina megszűnt, viszont a Blikk napi 1,1 milliós olvasótáborral tartja vezető pozícióját a bulvár szegmensben. 2009-ben elsősorban a neten nyomult a kiadó, a női szegmensben a Pink.hu, míg az ifjúságiban a Neon.hu révén kívánt erősíteni.
Kapcsolódó cikkek:
További hírek:
|