ZenithOptimedia: 2015-ig magához tér a globális reklámpiac
2012-12-05 17:24 [Marketinginfo.hu]
A ZenithOptimedia legújabb előrejelzése szerint a globális hirdetési piac várhatóan 3,3%-kal gyorsul idén, 4,1%-kal 2013-ban, míg 5,6%-os bővülést lesz 2015-ben.
A kutatócég becslése szerint 2013-ban a globális hirdetési kiadások elérik az 518 milliárd dollárt, elsősorban a feltörekvő piacokon átlagosan 8%-os növekedése által hajtva- írja az M&M Global
honlapja. A fejlett piacokon várhatóan csak 2%-os növekedés lesz jövőre.
A jelentésben úgy számolnak, hogy az internetes reklámköltések 14,6%-kal nőnek a következő évben, míg mindössze 1,7%-os növekedést várnak a hagyományos médiapiacon.
A globális hirdetési piac növekedésének az elkövetkező három évben, továbbra is a fejlődő piacok lesznek fő hajtóerői, az összes növekedés 61%-át produkálva, továbbá e piacok növelik a részesedésüket a globális hirdetési költségek 34%-ról 37%-ra.
Kelet-Európa és Közép-Ázsia, Ázsia feltörekvő országai és Latin-Amerika várhatóan 9%-kal növekednek évente az elkövetkező három évben,míg Észak-Amerika és a fejlett ázsiai országok várhatóan, csak a stabil éves 4-5%-os növekedést teljesítik.
Az Eurózóna 2013-ban továbbra is lefelé húzza az európai hirdetési költéseket, mintegy 4%-kal, de a ZenithOptimedia előrejelzése szerint ez 2014-ben stabilizálódik, és már 2%-kal nőni fog 2015-ben. Észak-és Közép-Európa továbbra is stabil 2%-kal nő 2013-ban és ez nem változik 2014-ben és 2015-ben sem.
A vállalat becslése szerint 2015-re az internetes reklámköltések meghaladják az újságok és magazinok együttes hirdetési piacát. Az online video-és a közösségi média reklámjai 20%-os éves növekedést produkálnak majd az internetes szegmensben.
"A hirdetők bármely téren hajlandók növelni a költségvetésüket, ahol erős a megtérülési ráta, mondta Steve King ZenithOptimedia Group globális vezérigazgatója . "Ez azt jelenti, hogy a feltörekvő országok médiapiaca, valamint a közösségi média és az online videó szegmens egyaránt gyorsan növekszik majd és ez támogatja a globális hirdetési piac folyamatos terjeszkedését, az euróövezet stagnálása ellenére".