mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English
Szántó Gábor
Szántó Gábor
DDB Reklámügynökség
Head of Innovation and Digital


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A felnőtt lakosság háromnegyede már internetezett
2012-11-16 17:35 [MTI]

Jelentősen csökkent Magyarországon az internetet még sosem használók aránya tavaly óta - derül ki a Századvég éves médiafogyasztási trendjelentéséből, amelyet pénteken juttatott el az MTI-hez.

Már csak a felnőtt lakosság bő negyedére igaz, hogy még soha nem netezett, míg tavaly ez 42 százalékukat jellemezte. Kitta Gergely, a Századvég médiaüzletágának vezetője az MTI-nek elmondta: erősítette domináns szerepét a televízió, amely változatlanul a legkeresettebb médium. A felnőtt lakosságra kiterjedő kutatás eredménye szerint a válaszolók 89 százaléka tévézik majdnem minden nap, ez 4 százalékponttal magasabb érték a tavalyinál.

Továbbra is a felnőtt lakosság 62 százaléka rádiózik napi rendszerességgel, az internetet viszont a 18 év felettiek 54 százaléka használja nap mint nap, míg tavaly még csak a 40 százalékuk. A médiatípusok versenyének nagy vesztese a nyomtatott sajtó, amelynek termékeit a megkérdezettek 49 százaléka veszi kezébe napi rendszerességgel, míg tavaly az arányuk még 57 százalékos volt. A vizsgálat eredményeiből kitűnik, hogy a fiatalabbak, vagyis a 18-29 évesek körében jóval népszerűbb az internet - 94 százalékuk használja napi rendszerességgel -, miközben ez a korosztály a többi médiumot alacsonyabb arányban használja. Az idősebbek számára azonban "a tévé jelenti a mindennapi betevőt" - mondta Kitta Gergely.

Tavalyhoz képest a fiatalabbak is többet tévéznek, és a középkorúak, illetve az idősebbek közül is egyre többen interneteznek - tette hozzá az üzletágvezető. Kitért arra, hogy mindkét folyamat az újságolvasók táborát szűkíti, amely a diplomások körében is zsugorodott, de különösen Budapesten csökkent az arányuk: 45-ről 23 százalékra. A Századvég a közéleti-politikai tartalmak nyomon követésének módját is vizsgálta: ebből a szempontból is a televízió lett az uralkodó médiaeszköz. A kutatást a Századvég október 24. és 28. között, nyolcszáz felnőtt ember megkérdezésével végezte - közölte az MTI.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!