Begyújtotta a rakétákat a Linkedin
2013-02-12 12:35 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Figyelemreméltó számokat közölt tavalyi negyedik negyedéves üzleti teljesítményéről a szakmai közösségi portál.
A bevétel 81 százalékkal ugrott meg, köszönhetően annak, hogy minden fontos üzletág növekedést tudott felmutatni. A bevétel így 303,6 millió dollárt ért el az egy évvel korábbi 167,7 millió után, a kiigazított nyereség pedig 40,2 millió dollár, azaz részvényenként 35 cent lett -
írja a
Mediapost.
Iparági elemzők "csak" 280 millió dollár körüli bevételt és részvényenként 19 centes profitot vártak a cégtől.
A fejvadász tevékenységből származó bevétel csaknem duplájára, 161 millióra emelkedett, így a teljes árbevétel több mint fele innen folyt be. A reklámüzletág 68 százalékkal 83,2 millióra, az előfizetésekből származó összeg 79 százalékkal 59,4 millióra nőtt a negyedik negyedben.
A pénz nagy része, csaknem kétharmada Amerikából származott.
A cég tavaly ősz óta több újdonságot is bevezetett, amelyek a felhasználók visszatérését, illetve a site-on eltöltött idő növelését célozták. Átalakultak a személyes és céges oldalak, illetve egy blog platform is indult októberben, amelyen még Obama elnök is megjelent.
A felhasználók száma 39 százalékkal ugrott meg a tavalyi negyedik negyedben 2011 azonos időszakához képest, s így átlépte a 200 milliós lélektaninak mondható határt.
Magyarországon a Socialbakers legfrissebb adatai szerint 283,5 ezer felhasználója van a szolgáltatásnak, ami a teljes lakosság 2,86, az internetező populáció 4,35 százalékának felel meg.