mediainfo - Médiások médiája
hírek | interjúk | jegyzet | tanulmányok | terminológia | karrier | képtár | videótár
Televízió Sajtó Outdoor/indoor Interaktív- és mobilmédia Mozi Rádió Média Hirdető Gazdaság Egyéb Ügynökség Integrált marketingkommunikáció Kutatás Médiastílus News in English


szakmai partnereink:























kommunikációs partnereink:
newsAgent hírfigyelő rendszer
Reklamporta.hu
Observer.hu
SzP.hu
mti.hu
Médiafigyelő - IMEDIA médiafigyelés
A GFK méri a Twittert
2014-01-27 13:44 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]

A kutatóintézet a jövőben figyelemmel kíséri a televíziónézők reakcióit a mikroblogon.

Az úgynevezett "GFK-Twitter TV-mérés" során többek között azt is vizsgálják, hogy a néző milyen gyakran kommentál egy műsort. A szolgáltatás egy újabb kapaszkodót jelenthet mind a médiumoknak, mind az ügynökségeknek abban, hogy jobb rálátásuk legyen a műsoraik közönségreakciójára. A kiértékelt adatok így segítséget nyújthatnak a további tervezésben. A rendhagyó mérési forma előreláthatólag még ebben az évben elindul Németországban, Ausztriában és Hollandiában. A kutatóintézetet a méréseket a helyi televíziós szövetség (AGF) megbízásából végzi el - olvasható a wuv.de oldalán.

"Felismertük, hogy a televíziózás a digitalizálódás irányába halad, ami megváltoztatta a médiafogyasztást is. Megjelent az úgynevezett social soundtrack jelenség, vagyis az élő televíziózás mellett-, vagy után a nézők kommentálják a látottakat különböző közösségi site-okon" - tájékoztatott Matthias Hartmann a kutatóintézettől. Így egy a közösségi buzz alakul ki az adott tévéprogram körül.

Tulajdonképpen az intézet erre a piacon zajló tendenciára reagál. A szakmában már régóta beszédtéma a "second screen", vagyis a"másodlagos képernyő". Ezek azok platformok, ahol a rajongók véleményt cserélnek az épp aktuálisan futó műsorokról. A Twitter pont egy ilyen felület Németországban.

Az Egyesült Államokban a Nielsen kutatóintézet végez már hasonló kutatást. Ezen felmérésekből kihagyhatatlan viszont a Facebook. A legnagyobb közösségi oldal már nyár vége óta szolgáltat hetente ilyen jellegű adatokat az amerikai televíziós piac legnagyobb szereplőinek (ABC, NBC, CBS és Fox). Olyan értékes információk jutnak el így a tartalomszolgáltatókhoz, hogy melyik műsor körül mekkora a "social buzz", vagy épp melyik régióban népszerűbb. Mindazonáltal az FB ehhez neveket nem bocsát rendelkezésre, így a szolgáltatás teljesen anonim marad.

A kaliforniai cég menedzsmentje előreláthatólag partnerségre lép - az októberben megrendezésre kerülő Mipcom televíziós kiállításon résztvevő - több német csatornával is. A francia TF1-gyel és a Canal+-szal már született ilyen jellegű megállapodás.

Hazánkban - igaz nem reprezentatív -, de napvilágot látott egy hasonló felmérés, ahol a hölgyek másodlagos médiafogyasztása került górcső alá. A Femina Media kiadó 1000 női olvasóját faggatta többek között a tévészpotok alatti időtöltéséről. A felmérés a reklámidő alatti internethasználatra is kitért, amiből kiderül, hogy a hölgyek 72 százaléka közösségi oldalt használ. Az viszont sajnos a "házi kutatásból" nem tudható meg, hogy hány olvasó kommentálta a látott műsort mindeközben.


Kapcsolódó cikkek:

További hírek:


Mikor olvasott utoljára (papíralapú) könyvet?

Most is olvasok.

Egy hete.

Egy hónapja.

Néhány hónapja.

Egy éve, vagy régebben.

Hír küldése
Küldjön nekünk Ön is híreket! Kattintson a fenti linkre!