A múlt hét vezető hírei (augusztus 29-szeptember 3.)
2016-09-05 09:13 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Nagy büntetést kapott az Apple, új vezetője van a Sláger FM-nek, továbbra is szárnyal az online kiskereskedelem.
Napi 3,5 órát internetezünk
A GfK Digital Connected Consumer (DCC) felmérésének legfrissebb adatai szerint a hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.
13 milliárd eurós adóbüntetést kapott az Apple Az uniós szabályok értelmében tiltott állami támogatásnak minősülnek az adókedvezmények, amelyeket Írország nyújtott az Apple-nek 2003 és 2014 között, az amerikai informatikai óriáscégnek ezért mintegy 13 milliárd eurót (körülbelül 4 ezer milliárd forintot) kell visszafizetnie az ír államnak -
döntött kedden az Európai Bizottság (EB).
Dübörög az online kereskedelem
A teljes hazai
online kiskereskedelem forgalma 2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal és mintegy harmadával több tranzakciós eredménnyel múlta felül az első negyedév teljesítményét. Ezzel az első félévben - a tavalyi év első félévéhez képest összességében csaknem 18%-os bővüléssel - közel 131 milliárd forintos forgalmat érve el.
Csikesz Erika lett a Sláger FM vezérigazgatója 
Kép: Sláger FM
A médiapiaci
szakember közel 11 éven át dolgozott a TV2 Csoport kereskedelmi egységében, ahol az elmúlt 5 évben teljes körűen felelt, előbb a klasszikus reklámszpot bevételek, majd igazgatói kinevezését követően a teljes reklámpiaci felületrendszer értékesítéséért. Hauk Zoltán, a korábbi vezérigazgató új kihívásokra koncentrálva közös megegyezéssel vált el a társaságtól.
Új vezető a Havas Media-nál
Faludi Péter szeptember 1-től Middle Office Vezetőként támogatja a Havas Media munkáját.
Faludi Péter feladata lesz a jövőben az ügynökség kereskedelmi megállapodásainak lebonyolítása, a reklámtechnológiai platformok működtetése, valamint új digitális megoldások bevezetése a magyar piacra.
Új arculata van a Sport TV-s Trash Talknak Szeptember elsején, egy héttel az NFL rajtja előtt startolt a Trash Talk negyedik szezonja, a Sport TV amerikai sportos
talkshow -ja. A műsor új arculata a street artra hajaz, a képi világ rajzolt és karikatúraszerű. A főcím az amerikai életérzést fogalmazza meg humoros formában olyan jellemző amerikai jelképekkel, mint például a hamburger, a Holdra szállás, a Szabadság-szobor vagy az Empire State Building.
50%-ot alkudott a UPC
Megszülettek a megállapodások a
programdíjakról a UPC Magyarország, az RTL Klub és a TV2 között. A UPC Magyarország az elmúlt hetekben tárgyalásokat folytatott a TV2 Média Csoporttal és az RTL Magyarországgal annak érdekében, hogy a vonatkozó ÁSZF-ek szerint 2016. július 1-től felmerülő programdíjak mértékét csökkentse, és ügyfelei számára a kialakult helyzetben a lehető legkedvezőbb feltételeket tudja biztosítani.