Jobban kötődünk a magyar márkákhoz
2010-11-04 09:39 [Médiainfó - www.mediainfo.hu]
Az érzelmi kötődés akkor alakul ki könnyebben, ha nem jár hosszútávú érzelmi befektetéssel.
A B&P Braun & Partners Reputation Rating idei felmérése szerint leginkább két, hagyományosan magyar céghez, a MOL-hoz és a Richterhez érezzük legközelebb magunkat érintettként. A cégek a tízfokozatú skálán 6,49, illetve 6,46 pontot értek el. Ez a cégek reputációja szempontjából vizsgált többi dimenzió átlagos eredményéhez képest alacsony értéknek tűnik, jóval magasabb viszont, mint a vizsgált negyven cég átlaga, ami csupán 5,28 pont lett.
"Az érzelmi közelség terén a MOL-t és a Richtert olyan cégek követik, amelyek nevével mindennapi bevásárlásaink során nap mint nap találkozunk, valamint intenzív kommunikációs tevékenységük révén aktív részesei életünknek. A dimenzió további kiemelkedő helyezettje ugyanis a Spar, a Nestlé és a Pick Szeged lett. Ezekhez a vállalatokhoz számos szempontból kötődhetünk - közel érezhetjük magunkat fogyasztóként, munkavállalóként, üzleti partnerként, a civil vagy az állami szféra tagjaként, tehát nem csak a fogyasztói típusú kapcsolatra jellemzőek az eredmények" - mondta Iglódi Csaba, az ügynökség Reputation üzletágának vezetője.
Emellett a Brand Community Survey keretében a B&P Braun & Partners és a GfK Hungária érzelmi közelségként azt vizsgálta, hogy a márkaközösség elkötelezett és kevésbé elkötelezett tagjai mennyire érzik közel magukat egyes márkákhoz, azaz, hogy mennyire érzik magukat hasonlónak a márkaközösség más tagjaihoz.
Ezen a területen a Pöttyös Túró Rudi bizonyult a legjobbnak, mivel a márkát ismerők közel kétharmada mutatott erős érzelmi azonosulást. Valamivel gyengébb, de szintén kimagasló eredményt ért el a Danone, amelyhez tízből hat válaszadó érezte közel magát. A legjobb öt között még az RTL Klub és a TV2 (58 és 57 százalék), illetve a Coca-Cola (56%) szerepelt.
A kötődés erőssége és jellege függ ugyanakkor a márkaközösség méretétől, tagjainak jellemzőitől és a márka célcsoportjától. Az azonban megállapítható, hogy könnyebben érezzük magunkat közel az olyan márkákhoz, amelyek esetében az érzelmi elköteleződés nem jár hosszútávú, jelentős érzelmi és anyagi befektetéssel. Egy személygépkocsi esetében nyilvánvalóan nehezebb a vásárlással és elköteleződéssel járó döntést meghozni, utána viszont az adott márka közösségén belül erős érzelmi szálak jönnek létre a tagok között.
Kapcsolódó cikkek:
További hírek:
|